libmoldeo (Moldeo 1.0 Core)  1.0
libmoldeo es el conjunto de objetos y funciones, que permiten ejecutar las operaciones básicas de la plataforma Moldeo, y que compone su núcleo.
 Todo Clases Namespaces Archivos Funciones Variables 'typedefs' Enumeraciones Valores de enumeraciones Amigas 'defines' Grupos Páginas
Referencia de la Clase OGLFT::Faceabstract

A face (aka font) used to render text with OpenGL. Más...

#include <moOGLFT.h>

Diagrama de herencias de OGLFT::Face
OGLFT::Polygonal OGLFT::Raster OGLFT::Texture OGLFT::Filled OGLFT::Outline OGLFT::Grayscale OGLFT::Monochrome OGLFT::Translucent OGLFT::GrayscaleTexture OGLFT::MonochromeTexture OGLFT::TranslucentTexture

Tipos públicos

enum  HorizontalJustification { LEFT, ORIGIN, CENTER, RIGHT }
 
enum  VerticalJustification { BOTTOM, BASELINE, MIDDLE, TOP }
 
enum  GlyphCompileMode { COMPILE, IMMEDIATE }
 

Métodos públicos

 Face (const char *filename, float point_size=12, FT_UInt resolution=100)
 
 Face (FT_Face face, float point_size=12, FT_UInt resolution=100)
 
virtual ~Face (void)
 
bool isValid (void) const
 
bool addAuxiliaryFace (const char *filename)
 
bool addAuxiliaryFace (FT_Face face)
 
void setCompileMode (enum GlyphCompileMode compile_mode)
 
enum GlyphCompileMode compileMode (void) const
 
void setPointSize (float point_size)
 
float pointSize (void)
 
void setResolution (FT_UInt resolution)
 
FT_UInt resolution (void)
 
void setAdvance (bool advance)
 
bool advance (void) const
 
void setForegroundColor (GLfloat red=0.0, GLfloat green=0.0, GLfloat blue=0.0, GLfloat alpha=1.0)
 
void setForegroundColor (const GLfloat foreground_color[4])
 
GLfloat foregroundRed (void) const
 
GLfloat foregroundGreen (void) const
 
GLfloat foregroundBlue (void) const
 
GLfloat foregroundAlpha (void) const
 
void setBackgroundColor (GLfloat red=1.0, GLfloat green=1.0, GLfloat blue=1.0, GLfloat alpha=0.0)
 
void setBackgroundColor (const GLfloat background_color[4])
 
GLfloat backgroundRed (void) const
 
GLfloat backgroundGreen (void) const
 
GLfloat backgroundBlue (void) const
 
GLfloat backgroundAlpha (void) const
 
virtual void setCharacterRotationZ (GLfloat character_rotation_z)=0
 
virtual GLfloat characterRotationZ (void) const =0
 
void setCharacterRotationReference (unsigned char c)
 
void setStringRotation (GLfloat string_rotation)
 
GLfloat stringRotation (void) const
 
void setHorizontalJustification (enum HorizontalJustification horizontal_justification)
 
enum HorizontalJustification horizontalJustification (void) const
 
void setVerticalJustification (enum VerticalJustification vertical_justification)
 
enum VerticalJustification verticaljustification (void) const
 
void setCharacterDisplayLists (const DisplayLists &character_display_lists)
 
DisplayListscharacterDisplayLists (void)
 
virtual double height (void) const =0
 
virtual BBox measure (unsigned char c)=0
 
virtual BBox measure (const char *s)
 
virtual BBox measureRaw (const char *s)
 
GLuint compile (const char *s)
 
GLuint compile (unsigned char c)
 
void draw (const char *s)
 
void draw (unsigned char c)
 
void draw (GLfloat x, GLfloat y, unsigned char c)
 
void draw (GLfloat x, GLfloat y, GLfloat z, unsigned char c)
 
void draw (GLfloat x, GLfloat y, const char *s)
 
void draw (GLfloat x, GLfloat y, GLfloat z, const char *s)
 
int ascender (void)
 
int descender (void)
 

Tipos protegidos

typedef std::map< FT_UInt, GLuint > GlyphDLists
 Type of the cache of defined glyph to display list mapping. Más...
 
typedef GlyphDLists::const_iterator GDLCI
 
typedef GlyphDLists::iterator GDLI
 

Métodos protegidos

virtual GLuint compileGlyph (FT_Face face, FT_UInt glyph_index)=0
 
virtual void renderGlyph (FT_Face face, FT_UInt glyph_index)=0
 
virtual void setCharSize (void)=0
 
virtual void clearCaches (void)=0
 
virtual void setRotationOffset (void)=0
 

Atributos protegidos

std::vector< FaceData > faces_
 
bool valid_
 Did a font load OK? Más...
 
enum GlyphCompileMode compile_mode_
 Glyph display list creation mode. Más...
 
float point_size_
 Nominal point size. Más...
 
FT_UInt resolution_
 Display resolution in pixels per inch. Más...
 
bool advance_
 Does rendering text affect the MODELVIEW matrix? Más...
 
GLfloat foreground_color_ [4]
 
GLfloat background_color_ [4]
 Background color (what modes would use this?) Más...
 
enum HorizontalJustification horizontal_justification_
 PHIGS-like horizontal positioning of text. Más...
 
enum VerticalJustification vertical_justification_
 PHIGS-like vertical positioning of text. Más...
 
GLfloat string_rotation_
 Rotate an entire string in the Z plane. Más...
 
FT_UInt rotation_reference_glyph_
 
FT_Face rotation_reference_face_
 The rotation reference character could be in any face. Más...
 
GLfloat rotation_offset_y_
 
GlyphDLists glyph_dlists_
 Cache of defined glyph display lists. Más...
 
DisplayLists character_display_lists_
 

Descripción detallada

A face (aka font) used to render text with OpenGL.

This is an abstract class, but it does define most the functions that you are likely to call to manipulate the rendering of the text.

Definición en la línea 293 del archivo moOGLFT.h.

Documentación de los 'Typedef' miembros de la clase

typedef GlyphDLists::const_iterator OGLFT::Face::GDLCI
protected

A convenience definition of the iterator over the glyph to display list map.

Definición en la línea 402 del archivo moOGLFT.h.

typedef GlyphDLists::iterator OGLFT::Face::GDLI
protected

A convenience definition of the iterator over the glyph to display list map.

Definición en la línea 406 del archivo moOGLFT.h.

typedef std::map< FT_UInt, GLuint > OGLFT::Face::GlyphDLists
protected

Type of the cache of defined glyph to display list mapping.

Definición en la línea 398 del archivo moOGLFT.h.

Documentación de las enumeraciones miembro de la clase

Control how OpenGL display lists are created for individual glyphs. The default mode is to create display lists for each glyph as it is requested. Therefore, the Face drawing routines cannot themselves be called from within an open display list. In IMMEDIATE mode, cached glyphs will be drawn if available, otherwise the FreeType data for a glyph is re-rendered each time.

Valores de enumeraciones
COMPILE 

Compile new glyphs when seen for the first time.

IMMEDIATE 

Do not create display lists for glyphs.

Definición en la línea 322 del archivo moOGLFT.h.

Thanks to the standard formerly known as PHIGS. Horizontal text justification constants.

Valores de enumeraciones
LEFT 

Left justified justification of text.

ORIGIN 

Natural origin alignment of text (default)

CENTER 

Center justified alignment of text.

RIGHT 

Right justified alignment of text.

Definición en la línea 298 del archivo moOGLFT.h.

Thanks to the standard formerly known as PHIGS. Vertical text justification constants.

Valores de enumeraciones
BOTTOM 

Descender alignment of text.

BASELINE 

Baseline alignment of text (default)

MIDDLE 

Centered alignment of text.

TOP 

Ascender justification of text.

Definición en la línea 308 del archivo moOGLFT.h.

Documentación del constructor y destructor

OGLFT::Face::Face ( const char *  filename,
float  point_size = 12,
FT_UInt  resolution = 100 
)

Construct a Face by loading a font from the given file.

Parámetros
filenamethe filename which contains the font face.
point_sizethe initial point size of the font to generate. A point is essentially 1/72th of an inch. Defaults to 12.
resolutionthe pixel density of the display in dots per inch (DPI). Defaults to 100 DPI.

Definición en la línea 65 del archivo moOGLFT.cpp.

OGLFT::Face::Face ( FT_Face  face,
float  point_size = 12,
FT_UInt  resolution = 100 
)

Alternatively, the user may have already opened a face and just wants to draw with it. This is useful for Multiple Master fonts or combining multiple files to increase UNICODE point coverage.

Parámetros
faceopen Freetype FT_Face.
point_sizethe initial point size of the font to generate. A point is essentially 1/72th of an inch. Defaults to 12.
resolutionthe pixel density of the display in dots per inch (DPI). Defaults to 100 DPI.

Definición en la línea 91 del archivo moOGLFT.cpp.

OGLFT::Face::~Face ( void  )
virtual

Deleting a Face frees its FreeType face (and anything else it's styles have allocated).

Definición en la línea 147 del archivo moOGLFT.cpp.

Documentación de las funciones miembro

bool OGLFT::Face::addAuxiliaryFace ( const char *  filename)

Add another FT_Face to the OGLFT Face. Generally used to add more coverage of UNICODE points (at least that's the plan). This routine takes a filename and takes ownership of the FT_Face.

Parámetros
filenamename of file containing font face data.
Devuelve
true if face was successfully added.

Definición en la línea 156 del archivo moOGLFT.cpp.

bool OGLFT::Face::addAuxiliaryFace ( FT_Face  face)

Add another FT_Face to the OGLFT Face. Generally used to add more coverage of UNICODE points (at least that's the plan). This routine takes an already open FT_Face. The user is responsible for clean up.

Parámetros
faceopen FreeType FT_Face
Devuelve
true if face was successfully added.

Definición en la línea 174 del archivo moOGLFT.cpp.

bool OGLFT::Face::advance ( void  ) const
inline
Devuelve
the advance value.

Definición en la línea 563 del archivo moOGLFT.h.

int OGLFT::Face::ascender ( void  )
inline
Devuelve
the nominal ascender from the face. This is in "notional" units.

Definición en la línea 1022 del archivo moOGLFT.h.

GLfloat OGLFT::Face::backgroundAlpha ( void  ) const
inline
Devuelve
the alpha component of the background color

Definición en la línea 681 del archivo moOGLFT.h.

GLfloat OGLFT::Face::backgroundBlue ( void  ) const
inline
Devuelve
the blue component of the background color

Definición en la línea 674 del archivo moOGLFT.h.

GLfloat OGLFT::Face::backgroundGreen ( void  ) const
inline
Devuelve
the green component of the background color

Definición en la línea 667 del archivo moOGLFT.h.

GLfloat OGLFT::Face::backgroundRed ( void  ) const
inline
Devuelve
the red component of the background color

Definición en la línea 660 del archivo moOGLFT.h.

DisplayLists& OGLFT::Face::characterDisplayLists ( void  )
inline
Devuelve
a reference to the array of character display lists. This is the live list as stored in the Face.

Definición en la línea 774 del archivo moOGLFT.h.

virtual GLfloat OGLFT::Face::characterRotationZ ( void  ) const
pure virtual
Devuelve
the character rotation in the Z direction.

Implementado en OGLFT::Texture, OGLFT::Raster y OGLFT::Polygonal.

virtual void OGLFT::Face::clearCaches ( void  )
protectedpure virtual

The different styles have different caching needs (well, really only the texture style currently has more than the display list cache).

Implementado en OGLFT::Polygonal.

GLuint OGLFT::Face::compile ( const char *  s)

Compile a string into an OpenGL display list for later rendering. Essentially, the string is rendered at the origin of the current MODELVIEW. Note: no other display lists should be open when this routine is called. Also, the Face does not keep track of these lists, so you must delete them in order to recover the memory.

Parámetros
sthe (latin1) string to compile.
Devuelve
the display list name for the string.

Definición en la línea 717 del archivo moOGLFT.cpp.

GLuint OGLFT::Face::compile ( unsigned char  c)

Compile a single character (glyph) into an OpenGL display list for later rendering. The Face does keep track of these display lists, so do not delete them.

Parámetros
cthe (latin1) character to compile.
Devuelve
the display list name for the character.

Definición en la línea 776 del archivo moOGLFT.cpp.

virtual GLuint OGLFT::Face::compileGlyph ( FT_Face  face,
FT_UInt  glyph_index 
)
protectedpure virtual

Some styles, in particular the Texture, need specialized steps to compile a glyph into an OpenGL display list.

Parámetros
facethe FT_Face containing the glyph.
glyph_indexthe index of the glyph in face.
Devuelve
the display list of the compiled glyph.
enum GlyphCompileMode OGLFT::Face::compileMode ( void  ) const
inline
Devuelve
the current glyph compile mode.

Definición en la línea 490 del archivo moOGLFT.h.

int OGLFT::Face::descender ( void  )
inline
Devuelve
the nominal descender from the face. This is in "notional" units.

Definición en la línea 1031 del archivo moOGLFT.h.

void OGLFT::Face::draw ( const char *  s)

Draw a (latin1) string using the current MODELVIEW matrix. If advance is true, then the final glyph advance changes to the MODELVIEW matrix are left in place.

Parámetros
sthe (latin1) string to draw.

Definición en la línea 841 del archivo moOGLFT.cpp.

void OGLFT::Face::draw ( unsigned char  c)

Draw the character using the current MODELVIEW matrix. Note that the MODELVIEW matrix is modified by the glyph advance. Draw a string if you don't want the MODELVIEW matrix changed.

Parámetros
cthe (latin1) character to draw.

Definición en la línea 882 del archivo moOGLFT.cpp.

void OGLFT::Face::draw ( GLfloat  x,
GLfloat  y,
unsigned char  c 
)

Draw the (latin1) character at the given 2D point. Note that the MODELVIEW matrix is modified by the glyph advance. Draw a string if you don't want the MODELVIEW matrix changed.

Parámetros
xthe X position.
ythe Y position.
cthe (latin1) character to draw.

Definición en la línea 962 del archivo moOGLFT.cpp.

void OGLFT::Face::draw ( GLfloat  x,
GLfloat  y,
GLfloat  z,
unsigned char  c 
)

Draw the (latin1) character at the given 3D point. Note that the MODELVIEW matrix is modified by the glyph advance. Draw a string if you don't want the MODELVIEW matrix changed.

Parámetros
xthe X position.
ythe Y position.
zthe Z position.
cthe (latin1) character to draw.

Definición en la línea 977 del archivo moOGLFT.cpp.

void OGLFT::Face::draw ( GLfloat  x,
GLfloat  y,
const char *  s 
)

Draw a string at the given 2D point.

Parámetros
xthe X position.
ythe Y position.
sthe (latin1) string to draw.

Definición en la línea 1022 del archivo moOGLFT.cpp.

void OGLFT::Face::draw ( GLfloat  x,
GLfloat  y,
GLfloat  z,
const char *  s 
)

Draw a string at the given 3D point.

Parámetros
xthe X position.
ythe Y position.
zthe Z position.
sthe (latin1) string to draw.

Definición en la línea 1082 del archivo moOGLFT.cpp.

GLfloat OGLFT::Face::foregroundAlpha ( void  ) const
inline
Devuelve
the alpha component of the foreground color

Definición en la línea 622 del archivo moOGLFT.h.

GLfloat OGLFT::Face::foregroundBlue ( void  ) const
inline
Devuelve
the blue component of the foreground color

Definición en la línea 615 del archivo moOGLFT.h.

GLfloat OGLFT::Face::foregroundGreen ( void  ) const
inline
Devuelve
the green component of the foreground color

Definición en la línea 608 del archivo moOGLFT.h.

GLfloat OGLFT::Face::foregroundRed ( void  ) const
inline
Devuelve
the red component of the foreground color

Definición en la línea 601 del archivo moOGLFT.h.

virtual double OGLFT::Face::height ( void  ) const
pure virtual
Devuelve
the height (i.e., line spacing) at the current character size.

Implementado en OGLFT::Texture, OGLFT::Raster y OGLFT::Polygonal.

enum HorizontalJustification OGLFT::Face::horizontalJustification ( void  ) const
inline
Devuelve
the horizontal justification.

Definición en la línea 735 del archivo moOGLFT.h.

bool OGLFT::Face::isValid ( void  ) const
inline

Let the user test to see if the font was loaded OK.

Devuelve
true if the FT_Face was successfully created.

Definición en la línea 449 del archivo moOGLFT.h.

virtual BBox OGLFT::Face::measure ( unsigned char  c)
pure virtual

Compute the bounding box info for a character.

Parámetros
cthe (latin1) character to measure.
Devuelve
the bounding box of c.

Implementado en OGLFT::Texture, OGLFT::Raster y OGLFT::Polygonal.

BBox OGLFT::Face::measure ( const char *  s)
virtual

Compute the bounding box info for a string.

Parámetros
sthe (latin1) string to measure.
Devuelve
the bounding box of s.

Reimplementado en OGLFT::Texture, OGLFT::Raster y OGLFT::Polygonal.

Definición en la línea 402 del archivo moOGLFT.cpp.

BBox OGLFT::Face::measureRaw ( const char *  s)
virtual

Compute the bounding box info for a string without conversion to modeling coordinates.

Parámetros
sthe (latin1) string to measure.
Devuelve
the bounding box of s.

Definición en la línea 422 del archivo moOGLFT.cpp.

float OGLFT::Face::pointSize ( void  )
inline
Devuelve
the current point size.

Definición en la línea 521 del archivo moOGLFT.h.

virtual void OGLFT::Face::renderGlyph ( FT_Face  face,
FT_UInt  glyph_index 
)
protectedpure virtual

Each style implements its own glyph rendering routine.

Parámetros
facethe FT_Face containing the glyph.
glyph_indexthe index of the glyph in face.

Implementado en OGLFT::Filled.

FT_UInt OGLFT::Face::resolution ( void  )
inline
Devuelve
the current raster resolution.

Definición en la línea 541 del archivo moOGLFT.h.

void OGLFT::Face::setAdvance ( bool  advance)
inline

If advance is true, then the changes made to the MODELVIEW matrix to render a string are allowed to remain. Otherwise, the library pushes the current MODELVIEW matrix onto the matrix stack, renders the string and then pops it off again. Rendering a character always modifies the MODELVIEW matrix.

Parámetros
advancewhether or not the MODELVIEW matrix should be left translated by the advancement of a rendered string.

Definición en la línea 555 del archivo moOGLFT.h.

void OGLFT::Face::setBackgroundColor ( GLfloat  red = 1.0,
GLfloat  green = 1.0,
GLfloat  blue = 1.0,
GLfloat  alpha = 0.0 
)

This is the nominal background color of the glyphs. A lot of other things can alter what you actually see! Note that changing the background color invalidates the glyph cache.

Parámetros
redthe red component of the background color.
greenthe green component of the background color.
bluethe blue component of the background color.
alphathe alpha component of the background color.

Definición en la línea 213 del archivo moOGLFT.cpp.

void OGLFT::Face::setBackgroundColor ( const GLfloat  background_color[4])

This is the nominal background color of the glyphs. A lot of other things can alter what you actually see! Note that changing the background color invalidates the glyph cache.

Parámetros
background_coloran array of 4 values corresponding to the red, green, blue and alpha components of the background color.

Definición en la línea 269 del archivo moOGLFT.cpp.

void OGLFT::Face::setCharacterDisplayLists ( const DisplayLists character_display_lists)
inline

Specify an OpenGL display list to be invoked before each character in a string. Face makes a copy of the argument. Pass an empty DisplayLists to disable this feature.

Parámetros
character_display_listsSTL vector<GLuint> containing a display list to invoke before each glyph in a string is drawn.

Definición en la línea 765 del archivo moOGLFT.h.

void OGLFT::Face::setCharacterRotationReference ( unsigned char  c)

The z rotation angle needs a center. Nominate a character whose center is to be the center of rotation. By default, use "o".

Parámetros
crotation reference character.

Definición en la línea 375 del archivo moOGLFT.cpp.

virtual void OGLFT::Face::setCharacterRotationZ ( GLfloat  character_rotation_z)
pure virtual

Set the individual character rotation in the Z direction.

Parámetros
character_rotation_zangle in degrees of z rotation.

Implementado en OGLFT::Texture, OGLFT::Raster y OGLFT::Polygonal.

virtual void OGLFT::Face::setCharSize ( void  )
protectedpure virtual

There is a slight different between the way in which the polygonal and raster styles select the character size for FreeType to generate.

void OGLFT::Face::setCompileMode ( enum GlyphCompileMode  compile_mode)
inline

By default, each time a new character is seen, its glyph is rendered into a display list. This means that a display list cannot already be open (since OpenGL doesn't allow nested display list creation). Rendering can be set into immediate mode in which case glyphs are rendered from display lists if available, but are otherwise generated anew each time.

Parámetros
compile_modethe new compile mode.

Definición en la línea 482 del archivo moOGLFT.h.

void OGLFT::Face::setForegroundColor ( GLfloat  red = 0.0,
GLfloat  green = 0.0,
GLfloat  blue = 0.0,
GLfloat  alpha = 1.0 
)

This is the nominal color of the glyphs. A lot of other things can alter what you actually see! Note that changing the foreground color invalidates the glyph cache.

Parámetros
redthe red component of the foreground color.
greenthe green component of the foreground color.
bluethe blue component of the foreground color.
alphathe alpha component of the foreground color.

Definición en la línea 232 del archivo moOGLFT.cpp.

void OGLFT::Face::setForegroundColor ( const GLfloat  foreground_color[4])

This is the nominal color of the glyphs. A lot of other things can alter what you actually see! Note that changing the foreground color invalidates the glyph cache.

Parámetros
foreground_coloran array of 4 values corresponding to the red, green, blue and alpha components of the foreground color.

Definición en la línea 251 del archivo moOGLFT.cpp.

void OGLFT::Face::setHorizontalJustification ( enum HorizontalJustification  horizontal_justification)
inline

Set the horizontal justification.

Parámetros
horizontal_justificationthe new horizontal justification.

Definición en la línea 726 del archivo moOGLFT.h.

void OGLFT::Face::setPointSize ( float  point_size)

For the rasterized styles (Monochrome, Grayscale, Translucent, Texture), glyphs are rendered at the pixel size given by:

point_size [pts] * / 72 [pts/in] * resolution [dots/in] = [dots].

For the polygon styles (Outline, Filled, Solid), the "nominal" size of the glyphs is:

point_size[pts] / 72 [pts/in] * resolution [dots/in] / units_per_EM [font unit/EM] = [dots * EM].

If the MODELVIEW and PROJECTION matrices are such that one screen pixel corresponds to one modeling unit, then polygonal Faces will be the same size as raster Faces.

Note that changing the point size after Face creation will invalidate the cache of OpenGL display lists and any other information which the individual styles have cached.

Parámetros
point_sizethe new point size in points (1/72-th inch).

Definición en la línea 185 del archivo moOGLFT.cpp.

void OGLFT::Face::setResolution ( FT_UInt  resolution)

For the rasterized styles (Monochrome, Grayscale, Translucent, Texture), the exact rendered size of the glyphs depends on the resolution of the display (as opposed to the polygon styles whose size is controlled by the viewing matrices). The Texture style is slightly different because the glyphs are texture-mapped onto an arbitrary rectangle; here, the resolution only controls how accurately the glyph is rendered.

Parámetros
resolutionthe resolution in DPI (dots per inch).

Definición en la línea 199 del archivo moOGLFT.cpp.

virtual void OGLFT::Face::setRotationOffset ( void  )
protectedpure virtual

The polygonal and raster styles compute different values for the Z rotation offset. (It's in integer pixels for the raster styles and in floating point pixels for the polygonal styles.)

void OGLFT::Face::setStringRotation ( GLfloat  string_rotation)

Rotate an entire string through the given angle (in the Z plane only). (Somewhat pointless for the vector styles since you can do mostly the same thing with the MODELVIEW transform, however, for what its worth, this routine uses the FreeType rotation function to compute the "proper" metrics for glyph advance.)

Parámetros
string_rotationangle in degrees of z rotation.

Definición en la línea 335 del archivo moOGLFT.cpp.

void OGLFT::Face::setVerticalJustification ( enum VerticalJustification  vertical_justification)
inline

Set the vertical justification.

Parámetros
vertical_justificationthe new vertical justification

Definición en la línea 744 del archivo moOGLFT.h.

GLfloat OGLFT::Face::stringRotation ( void  ) const
inline
Devuelve
the (Z plane) string rotation angle.

Definición en la línea 717 del archivo moOGLFT.h.

enum VerticalJustification OGLFT::Face::verticaljustification ( void  ) const
inline
Devuelve
the vertical justification.

Definición en la línea 753 del archivo moOGLFT.h.

Documentación de los datos miembro

bool OGLFT::Face::advance_
protected

Does rendering text affect the MODELVIEW matrix?

Definición en la línea 365 del archivo moOGLFT.h.

GLfloat OGLFT::Face::background_color_[4]
protected

Background color (what modes would use this?)

Definición en la línea 375 del archivo moOGLFT.h.

DisplayLists OGLFT::Face::character_display_lists_
protected

The user can supply an array of display list which are invoked before each glyph is rendered.

Definición en la línea 413 del archivo moOGLFT.h.

enum GlyphCompileMode OGLFT::Face::compile_mode_
protected

Glyph display list creation mode.

Definición en la línea 356 del archivo moOGLFT.h.

std::vector< FaceData > OGLFT::Face::faces_
protected

The FreeType face - experimentally, this is now an array of faces so that we can handle a wider range of UNICODE points in case a face doesn't cover the points of interest.

Definición en la línea 350 del archivo moOGLFT.h.

GLfloat OGLFT::Face::foreground_color_[4]
protected

Foreground color (I really wanted to avoid this, but not really possible without state queries, which you can't put into display lists. Anyway, you'll be able to get even more fancy by passing in a function to map the color with, so why balk at this?)

Definición en la línea 372 del archivo moOGLFT.h.

GlyphDLists OGLFT::Face::glyph_dlists_
protected

Cache of defined glyph display lists.

Definición en la línea 409 del archivo moOGLFT.h.

enum HorizontalJustification OGLFT::Face::horizontal_justification_
protected

PHIGS-like horizontal positioning of text.

Definición en la línea 378 del archivo moOGLFT.h.

float OGLFT::Face::point_size_
protected

Nominal point size.

Definición en la línea 359 del archivo moOGLFT.h.

FT_UInt OGLFT::Face::resolution_
protected

Display resolution in pixels per inch.

Definición en la línea 362 del archivo moOGLFT.h.

GLfloat OGLFT::Face::rotation_offset_y_
protected

These are the translation offsets provided by the rotation reference character; for whom, we've discovered, only the Y position is relevant.

Definición en la línea 395 del archivo moOGLFT.h.

FT_Face OGLFT::Face::rotation_reference_face_
protected

The rotation reference character could be in any face.

Definición en la línea 391 del archivo moOGLFT.h.

FT_UInt OGLFT::Face::rotation_reference_glyph_
protected

Let the user decide which character to use as the rotation reference. Use "o" by default, I suppose.

Definición en la línea 388 del archivo moOGLFT.h.

GLfloat OGLFT::Face::string_rotation_
protected

Rotate an entire string in the Z plane.

Definición en la línea 384 del archivo moOGLFT.h.

bool OGLFT::Face::valid_
protected

Did a font load OK?

Definición en la línea 353 del archivo moOGLFT.h.

enum VerticalJustification OGLFT::Face::vertical_justification_
protected

PHIGS-like vertical positioning of text.

Definición en la línea 381 del archivo moOGLFT.h.


La documentación para esta clase fue generada a partir de los siguientes ficheros: