hide/show debug

Caractéristiques Crea, clona, comparte...


A propos de Moldeo

Moldeo est une plateforme qui permet d'expérimenter avec les nouvelles technologies en graphismes numériques ainsi qu'avec de nouveaux concepts artistiques, communicationelles et scientifiques. C'est un dévellopement open source qui permet la réalisation d'espaces interactivfs avec des éléments de vidéo et d'animation - en deux et trois dimensions - et des effets numériques en temps réel.
Avec une variété de modules et filtres - du dessin en live, de particules, plus un module d'édition et de post-production d'effets spéciaux-, Moldeo est du vrai temps réel, sur Linux, Windows et Mac et un adieu définitif aux longues attentes pour les rendus.





* Multiplatform (OSX, Windows, Linux )
* Multiplatform GUI to design and operates in realtime ( based on wxWidgets )
* Multiple 3d layer rendering system
* Full OpenGL support ( based on opengl 2.0 ) with full shaders management
* Strongly Object Oriented, you don't have to deal with C++ encrypted syntaxis
* Full plugin architecture
* Inter-connectable objects ( every plugins has Inlets, Outlets to build complex effects behavour and interactive patches )
* Scripting
* Documented API
* Multiplatform resources managers based on mature OpenSource developments, ...extendables by plugins
* FileManager ( based on Boost.ASIO )

NetManager ( based on Boost.ASIO, tcp-udp file streaming )
TextureManager ( based on FreeImage and OpenGL )
VideoManager ( based on GStreamer and FreeImage )
SoundManager ( based on GStreamer and OpenAL )
RenderManager ( based on OpenGL, FrameBuffer's and Shaders )
GLManager ( based on OpenGL )
MathManager ( based on muParser, parses in realtime functions ... optimized functions )
ScriptManager ( based on Lua , each plugin can be handled by a simple script, direct access to full C++ optimized functions )

Plugins Strong Hierarchy

Pluggable & Drawables

PreEffects (first layers)
Effects ( arbitrary layers )
PostEffects ( last layers )
MasterEffects ( can control other effects ( scenes, sequences, timelines ) )

Pluggable & Not Drawables
IODevices ( interfaces (keyboard, mouse, joystick, midi, serial, netoscin, netoscout ) )
Resources ( resources (3d objects, files, etc...) )